Thursday, November 19, 2009

2nd gig..LATER ON STAGE story


Tiba 14hb.nov 2009..
Selepas sahaja jam menunjukkan jam 12tgh hri,kami bergegas balik ke asrama untuk menyiapkan diri setelah menduduki 'final exam' kat kolej dan juga paper terakhir bg musim ini untuk diploma in science UiTM..
Beralih kepad cerita gig Hujan 'Mencari Konklusi',setelah tiba di asrama aku dan Melly (bassist Later) bersiap untuk pergi ke dewan yang bertempat di Dewan Badminton Taman Tengku Hanis Kota Bharu..Setelah aiman (2nd guitarist) tiba,kami bergegas pergi dan jam menunjukkan jam2 ptg..Tiba di lokasi, band Hujan telah pun membuat 'sound check' dan mereka pada waktu itu berada di KB mall bagi sesi bertemu peminat..
Apa yang mengecewakan,bila tiba later untuk sound check, 1amp untuk gitar tidak mncukupi dengan alasan tidak sampai ag..tidak menyalahkan pihak penganjur,kami beramah mesra bersama krew2 yang ada dan band mamber yang juga membuat persembahan pada hari itu, 199x.

Masa berlalu,semua kelengkapan telahpun smpai dan nampaknya Hujan pun telah kembali dari bertemu peminat2nya di KB mall.Seterusnya, kami diarah untuk sound check dan memulakan acara pada hari itu..

Panas xsemestinya sampai ke petang,dalam mana kami sound check, fius utama dewan bermasalah atas sebab2 yang xdapat dielakkan..
kami terpaksa cover muka depan semua yang hadir pada hari 2 dan Alhamdulillah semuanya berjalan lancar apabila crowd sanggup bersabar dan memberi peluang untuk pihak penganjur menyelesaikan masalah yang berlaku..

Dengan izinNya,masalah pada hari itu dapat diselesaikan dan kami memulakan acara..
crowd yang hadir pada hari itu cukup memberangsangkan dengan sambutan dan sapport daripada mereka semua. Walaupun ne event ke2 bagi Later,namun sambutan yang diberikan memang A pada pandangan Later.

Kami mempersembahkan 3buah lagu, belaian jiwa (punk rock version), new water from bundle town, dan akhir sekali influence inspiration..kami turun dari pentas dengan begitu puas hati sekali dengan sambutan crowd pada hari itu.

Selepas Later,199x mengambil tempat dan aku sendiri tidak ingat berapa buah lagu mereka persembahkan dan akhir sekali Hujan..untuk makluman lanjut tentang keseluruhan show pada hari itu, klik www.myspace.com/sepkitowmusic selaku penganjur pada hari itu..

Terima kasih SEP KITOW MUSIC kerana memberi kepercayaan untuk Later All membuat persembahan pada hari itu dan diharapkan Later mendapat kepercayaan lagi di masa2 akan datang..SAPPORT OUR LOCAL BAND.

0 comments: