Friday, November 27, 2009

KISAH SI PENGAIL EMAS

Nak di jadikan cerita,malam kemarin aku dan mamber aku teloque pergi memancing kat area2 pulau melaka..setelah segala peralatan disediakan,kami pun berangkat pergi untuk mencari luck dan memenuhkan gian yang lama tersadai dihati..haha
tiba la ditempat yang dituju,kami pun menyiapkan senjata dan kelengkapan yang sepatutnya..Tiba seorang pakcik meniaki basikal tua usang dengan pakaian yang agk compang camping la katakan (bukan niat untuk menghina).
kami bertegur sapa sebelum dia mula menjejakkan langkah mendahului kami semua yang ada..
berbekalkan segulung tali,pakcik 2 menurunkan 'kail'nya tanpa kami semua sedari..
setelah beberapa ketika,pakcik tadi meninggalkan gulungan tali tersebut dan beralih entah ke mana..
selang beberapa ketika,joran yang dimiliki kawan saya telah terjatuh kedalam air sungai yang mengalir tetapi tidak hanyut kerana tersangkut pada tumbuhan2 akuatik yang timbul..haha
macam2 usaha telah kami fikirkan,last2 kami berniat untuk pinjam tali pakcik yang ditinggalkan tadi..
didapati pangkal tali yang dilabuhkan didalam air tadi tidak mempunyai kail tapi hanyalah sekeping logam besi ape tah..tanpa berfikir panjang,kami mendahulukan apa yang sepatutunya kami dahulukan, meyelamatkan joran..
usaha punya usaha,kami pn dapat mengangkat semula joran yang terjatuh tadi dan joran tersebut boleh digunakan semula..
sebelum meletakkan semula tali kepunyaan pakcik tadi,aku berfikir ilmu ape yang pakcik 2 guna untuk memikat ikan sedangkan tidak ada terdapat secebis malahan secarik pun umpan untuk menarik perhatian ikan..
gulungan tali diletakkan semula di tempat asal seperti yang ditinggalkan tadi..macam2 tanggapan yang kami fikirkan tentang pakcik tadi..tidak lama kemudian pakcik empunya gulungan tali tadi datang semula dan memeriksa gulungan tali tadi seperti seorang pengail mengharapkan kailnya berisi..dalam pada itu,salah sorang mamber datang bertanya terhadap pakcik tadi berkenaan 'kail' beliau..

mamber: 'gano ngail guno besi gini?'
pakcik: 'eh,bule ja ne'
mamber: 'pah ike nak make guano?'
pakcik: 'demo ingat kito ngail ike ko?'
mamber: 'pah?'
pakcik: 'eh,kito ngail emas ne'
mamber dalam kedaan tahan gelak: 'gano ngail emas?'
pakcik: 'emas ke lekat kat besi'
mmber: 'ooo..bereh r gitu gak'

aku dari tadi da gelak da tengok pakcik 2 pn beralih ke tempat jauh sket memastikan pakcik tadi tidak perasan aku gelak terbahak2..
beberapa ketika,pakcik tadi memberitahu bahawa dia akan beransur pulang..kami pun mengucapkan kata selamat dan melambaikan tangan..
xsampai seminit pakcik 2 beralih, kami gelak nak pecah perut dan macam2 pandangan yang diberikan..

pengalaman ne agaknya aku xkn lupa sampai bila2..1st time aku jumpa orang yang mengail emas selama aku pergi memancing ikan..

p/s: adakah pakcik tadi gila??waulahualam..mintak2 dia ada reason dia sendiri.. dan mungkin sebab banyak sangat ketawa la kitaorang malam 2 xde luck langsung..

Thursday, November 19, 2009

2nd gig..LATER ON STAGE story


Tiba 14hb.nov 2009..
Selepas sahaja jam menunjukkan jam 12tgh hri,kami bergegas balik ke asrama untuk menyiapkan diri setelah menduduki 'final exam' kat kolej dan juga paper terakhir bg musim ini untuk diploma in science UiTM..
Beralih kepad cerita gig Hujan 'Mencari Konklusi',setelah tiba di asrama aku dan Melly (bassist Later) bersiap untuk pergi ke dewan yang bertempat di Dewan Badminton Taman Tengku Hanis Kota Bharu..Setelah aiman (2nd guitarist) tiba,kami bergegas pergi dan jam menunjukkan jam2 ptg..Tiba di lokasi, band Hujan telah pun membuat 'sound check' dan mereka pada waktu itu berada di KB mall bagi sesi bertemu peminat..
Apa yang mengecewakan,bila tiba later untuk sound check, 1amp untuk gitar tidak mncukupi dengan alasan tidak sampai ag..tidak menyalahkan pihak penganjur,kami beramah mesra bersama krew2 yang ada dan band mamber yang juga membuat persembahan pada hari itu, 199x.

Masa berlalu,semua kelengkapan telahpun smpai dan nampaknya Hujan pun telah kembali dari bertemu peminat2nya di KB mall.Seterusnya, kami diarah untuk sound check dan memulakan acara pada hari itu..

Panas xsemestinya sampai ke petang,dalam mana kami sound check, fius utama dewan bermasalah atas sebab2 yang xdapat dielakkan..
kami terpaksa cover muka depan semua yang hadir pada hari 2 dan Alhamdulillah semuanya berjalan lancar apabila crowd sanggup bersabar dan memberi peluang untuk pihak penganjur menyelesaikan masalah yang berlaku..

Dengan izinNya,masalah pada hari itu dapat diselesaikan dan kami memulakan acara..
crowd yang hadir pada hari itu cukup memberangsangkan dengan sambutan dan sapport daripada mereka semua. Walaupun ne event ke2 bagi Later,namun sambutan yang diberikan memang A pada pandangan Later.

Kami mempersembahkan 3buah lagu, belaian jiwa (punk rock version), new water from bundle town, dan akhir sekali influence inspiration..kami turun dari pentas dengan begitu puas hati sekali dengan sambutan crowd pada hari itu.

Selepas Later,199x mengambil tempat dan aku sendiri tidak ingat berapa buah lagu mereka persembahkan dan akhir sekali Hujan..untuk makluman lanjut tentang keseluruhan show pada hari itu, klik www.myspace.com/sepkitowmusic selaku penganjur pada hari itu..

Terima kasih SEP KITOW MUSIC kerana memberi kepercayaan untuk Later All membuat persembahan pada hari itu dan diharapkan Later mendapat kepercayaan lagi di masa2 akan datang..SAPPORT OUR LOCAL BAND.

Monday, November 16, 2009

TANPA HALA TUJU..

Paper exam da nak seminggu hbs..
aku ne yang masih tegapai2 nk wat ape sebenarnya cuti same kali ne..
selain daripada niat nak record lagu2 baru,aku cuba mengorak kretiviti ku untuk mencari apa yang patut aku buat cuti ne..
Kerja??may b betul r..tp keadaan mintak2nya akan mengizinkan..

Saturday, November 14, 2009

2nd chance..


selepas mendapat offer dari pihak penganjur,Later All mendapat peluang kedua untuk membuat persembahan dan kali ini bersama band yang agak terkenal gak kat Malaysia ne..HUJAN..
terima kasih pihak penganjur terutama SEP KITOW music yang memberi kepercayaan sekali lagi untuk membuat persembahan anjuran mereka..

Wednesday, November 4, 2009

GETARAN JIWA!

'just fikir mudah je, yakin bende 2 mudah and ko akan bley jawab punye..' mamber aku pesan kat aku..selaku cikgu yang ajar aku malam sebelum paper..

ingat kate2 mamber aku ne r aku ade confident gak sket nak jwb paper math238..
dgn tenangnye aku mjwb dan dengan muke slamber aku yakin..tp hakikatnye xtau pun jwpn aku 2 btul ke x ..huhu

apepun cite ne akan bersambung plak bile result da kuar nanti..
same lps bley A- same ne xtau r..

da la samester ne aku ase aku agak teruk gak, malas gile nak study ape..adei..

Monday, November 2, 2009

KEMALASAN MENGBELENGUTASI

Baru lepas paper yg ke2 tp aku msh mls ag nk stdy ..
aku xtau r bile ag aku nk mle study seriously..
paper killer start esok..
aku msh dok ngadap komp ag..
dok on9 sdgkn xde bnde pn aku nk wat..
dok wat bnde ngarut2 je keje..
tido pn xgak..adei~
somebody help me plz..
ni klu mak aku tau ne mst die kecewa ngn aku..huhu